Twoje dane osobowe będą użyte do przetworzenia Twojego zamówienia, obsługi Twojej wizyty na naszej stronie oraz dla innych celów o których mówi nasza privacy policy.
Regulamin sklepu internetowego
Wstęp
Sklep internetowy dostępny pod adresem https://www.drukidonauki.pl/ prowadzony jest przez Marcina Simon wykonującego działalność gospodarczą pod firmą WMS Marcin Simon pod adresem ul. Jagiellońska 49, 41-948 Piekary Śląskie, NIP: 6262696810, REGON: 240984128, wpisanego do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
Dane
kontaktowe Sprzedawcy:
– adres e-mail: kontakt@drukidonauki.pl,
–
telefon:
+48
786 442 546.
Niniejszy
dokument (stanowiący równocześnie
regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną) zwany dalej „Regulaminem”, określa
rodzaje i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną za
pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady zawierania umów
sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady wykonywania
tych umów,
prawa i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy a także tryb odstąpienia
od umowy i postępowania reklamacyjnego.
§1.
Definicje
- Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny pod adresem https://www.drukidonauki.pl/.
- Sprzedawca – Marcin Simon wykonujący działalność gospodarczą pod firmą WMS Marcin Simon pod adresem ul. Jagiellońska 49, 41-948 Piekary Śląskie, NIP: 6262696810, REGON: 240984128.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną zawierająca umowę ze Sprzedawcą,
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Usługa – usługi elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Umowa sprzedaży – umowa zawierana na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego, której przedmiotem jest zakup.
- Produkt – treść cyfrowa niezapisana na nośniku materialnym, przeznaczona do pobrania oraz odtworzenia na urządzeniu końcowym Klienta, będąca cyfrową postacią utworów w rozumieniu przepisów dotyczących prawa własności intelektualnej
- Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający dokonanie zakupu.
- Konto klienta – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są informacje na temat Klienta w tym informacje adresowe oraz historia zamówień.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający utworzenie Konta klienta.
§2.
Postanowienia ogólne
- Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
- Postanowienia dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym Regulaminie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Klient zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
- Klient korzystający z Usług Sprzedawcy zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca przestrzega zasady ochrony danych osobowych Klientów przewidziane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywania i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych w celu realizacji zamówionej usługi. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę określa „Polityka prywatności” Sklepu internetowego.
- Informacje dotyczące Produktu znajdujące się na stronie Sklepu internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Wszelkie ceny podane na stronie Sklepu internetowego podawane są w polskich złotych (PLN), są cenami brutto zawierającymi podatek VAT, cła oraz inne składniki.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Produktów dostępnych w Sklepie internetowym, wprowadzania nowych Produktów jak i też przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź dokonywania zmian w trwających już promocjach. W przypadku akcji promocyjnych obejmujących czasową obniżkę ceny Produktu Sprzedawca na stronie Produktu wskazuje, obok ceny promocyjnej, poprzednią najniższą cenę produktu, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Skala obniżki będzie ustalana w stosunku do najniższej wskazanej ceny.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym. Klient zobowiązany jest do korzystania ze stron internetowych Sprzedawcy w sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w szczególności poprzez nieużywanie określonego oprogramowania (w tym oprogramowania złośliwego) lub urządzeń.
- Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach i ingerencji w te dane, co może spowodować w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Sklepu internetowego.
§3.
Usługi i ogólne
warunki świadczenia usług
-
Sprzedawca
za pomocą Sklepu internetowego świadczy drogą elektroniczną
usługi poprzez:
-
udostępnienie
treści o ofercie i Produktach na stronie Sklepu internetowego,
-
umożliwienie
wypełnienia formularza zamówienia
w celu zawarcia umowy sprzedaży,
-
umożliwienie
dokonania rejestracji w celu utworzenia Konta klienta i utrzymanie
Konta klienta Sklep internetowego.
-
Usługi
określone w pkt 1 świadczone są nieodpłatnie.
-
Umowa
o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci umożliwienia
wypełnienia formularza zamówienia
zawierana jest z Klientem na czas oznaczony w momencie przystąpienia
przez niego do wypełniania formularza oraz ulega rozwiązaniu z
chwilą odstąpienia od wypełnienia formularza lub z chwilą
przesłania wypełnionego formularza Sprzedawcy.
-
Umowa
o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci umożliwienia
rejestracji i prowadzenia Konta klienta zawierana jest z Klientem na
czas nieoznaczony w momencie dokonania przez niego rejestracji w
Sklepie internetowym.
-
Założenie
Konta klienta („rejestracja”) odbywa się za pomocą
funkcjonalności dostępnej na stronie Sklepu internetowego –
Formularza rejestracji.
-
Posiadanie
Konta klienta nie jest wymagane do złożenia zamówienia
na Produkty dostępne w Sklepie internetowym.
-
Wymagania
techniczne niezbędne do korzystania z usług
świadczonych
przez Sprzedawcę:
-
urządzenie
z dostępem do sieci Internet,
-
przeglądarka
internetowa obsługująca
pliki Cookies,
-
dostęp
do poczty elektronicznej.
§4.
Umowa sprzedaży
-
Sprzedawca
umożliwia złożenie zamówień
na Produkty dostępne w Sklepie internetowym za pomocą Formularza
zamówienia
dostępnego w Sklepie internetowym przez 24 godziny 7 dni w
tygodniu;
-
W
celu złożenia zamówienia
poprzez Formularz zamówienia,
Klient dokonuje wyboru Produktu dostępnego w Sklepie
internetowym, w razie takiej możliwości wskazując także cechy
zamawianego Produktu. Po dokonaniu wyboru Produktu (dodanie Produktu
do „koszyka” poprzez funkcjonalność dostępną w Sklepie
internetowym) Klient wypełnia Formularz zamówienia
wskazując w nim dane niezbędne do realizacji zamówienia
przez Sprzedawcę, a następnie potwierdza złożenie zamówienia
za pomocą przycisku „Kupuj
i płacę”.
-
Po
otrzymaniu zamówienia
Sprzedawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną na podany w
trakcie składania zamówienia
adres poczty elektronicznej oświadczenie o przyjęciu zamówienia
stanowiące równocześnie
jego potwierdzenie. Z chwilą otrzymania wiadomości przez
Klienta dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży.
-
Wiadomość
potwierdzająca zamówienie
zawiera ustalone warunki umowy sprzedaży, a w szczególności
rodzaj zamówionego
Produktu, całkowitą cenę do zapłaty oraz wysokością
przyznanych rabatów
(o ile dotyczy).
§5.
Realizacja zamówienia
-
Sprzedawca
realizuje zamówienia
według kolejności ich wpłynięcia (z uwzględnieniem §6 ust. 3
Regulaminu).
-
Zamówienia
realizowane są niezwłocznie ale nie później niż do 24 godzin od
otrzymania płatności przez Sprzedawcę.
-
Realizacja
zamówienia
następuje poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej
wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia
odnośnika (linku) umożliwiającego pobranie Produktu i zapisanie
go na urządzeniu końcowym.
-
Klient
posiadający aktywne Konto klienta Sklepu internetowego posiada
możliwość pobrania zakupionego Produktu po zalogowaniu na koncie.
§6.
Metody płatności
-
Sprzedawca
umożliwia płatność w formie przedpłaty za pomocą przelewu
elektronicznego za pośrednictwem systemu Przelewy24 obsługiwanego
przez PayPro SA z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Kanclerskiej 15
(60-327) zgodnie z regulaminem systemu Przelewy24
(https://www.przelewy24.pl/regulamin).
-
Klient
zobowiązany jest do dokonania zapłaty w terminie 7 dni
roboczych od dnia zawarcia umowy. W przypadku braku płatności
w określonym terminie zamówienie
może zostać anulowane.
-
Sprzedawca
przystępuje do realizacji zamówienia
z chwilą otrzymania od operatora systemu płatności
elektronicznych informacji o pozytywnej autoryzacji transakcji.
-
Sprzedawca
dokumentuje sprzedaż fakturą
VAT na wyraźne życzenie Klienta. Celem uzyskania faktury VAT
Klient zaznacza odpowiednią opcję w Formularzu zamówienia.
Faktura VAT dostarczana jest Klientowi elektronicznie na adres
e-mail wskazany przez niego w trakcie składania zamówienia.
Klient akceptuje fakt otrzymywania faktur drogą elektroniczną bez
podpisu wystawcy.
-
W
przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków
za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą,
Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty
płatniczej Klienta
§7.
Rękojmia za wady Produktu
(dla
umów
sprzedaży zawartych przed dniem 1 stycznia 2023 r.)
-
Zgodnie
z art. 556 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany
Produkt ma wadę fizyczną lub prawną. Sprzedawca jest zwolniony
z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient
wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
-
Sprzedawca
odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona
przed upływem dwóch
lat od dnia wydania Produktu Klientowi. W przypadku Produktu
używanego Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady
stwierdzone przed upływem roku od dnia wydania Produktu Klientowi
będącemu konsumentem.
- Zgłoszenie o wadach Produktu należy przesłać drogą elektroniczną na adres kontakt@drukidonauki.pl lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
-
Jeżeli
sprzedana rzecz ma wadę,
Klient może
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad
albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli
rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo
Sprzedawca nie uczynił zadość
obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
-
Klient
może
zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z
umową w sposób
wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych
kosztów
w porównaniu
ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
-
Klient
nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna
-
Sprzedawca
odpowiada na zgłoszenie Klienta w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia jego otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia w zakreślonym
terminie jest równoznaczne
z jego uwzględnieniem.
-
Sprzedawca
pokrywa koszty usunięcia wad lub wymiany Produktu na nowy.
§7a.
Odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność Produktu z umową
-
Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w
częściach, który
istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch
lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności
treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który
ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
-
Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób
ciągły, który
wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym
zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak
zgodności
treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie,
jeżeli w tym czasie się ujawnił.
-
Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności z umową treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
-
środowisko
cyfrowe konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi,
o których
Sprzedawca poinformował go w sposób
jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;
-
konsument,
poinformowany w jasny i zrozumiały sposób
przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy ze Sprzedawcą, w
rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla
siebie środków
technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności
treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z
cech środowiska cyfrowego konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku
-
Jeżeli
treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową,
konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
Sprzedawca może odmówić
doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z
umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności
treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo
wymagałoby nadmiernych kosztów
dla Sprzedawcy.
-
Sprzedawca
doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z
umową w rozsądnym czasie od chwili, w której
został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową,
i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich
charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi
Sprzedawca.
-
Jeżeli
treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową,
konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od umowy, gdy:
-
doprowadzenie
do zgodności
treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga
nadmiernych kosztów;
-
Sprzedawca
nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności
z umową;
-
brak
zgodności
treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że
Sprzedawca próbował
doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z
umową;
-
brak
zgodności
treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że
uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego
skorzystania przez konsumenta z żądania doprowadzenia przez
Sprzedawcę treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z
umową;
-
z
oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z
umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla
konsumenta
-
Konsument
nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa
cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności
treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny.
-
Sprzedawca
może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która
nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową, tylko
jeżeli umowa tak stanowi i jedynie z uzasadnionych przyczyn w tej
umowie wskazanych. Sprzedawca nie może jednak dokonać zmiany
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób
jednorazowy. Wprowadzenie zmiany, o której
mowa w zdaniu poprzednim nie może
wiązać
się z jakimikolwiek kosztami po stronie konsumenta. Sprzedawca ma
obowiązek poinformować konsumenta w sposób
jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie.
-
Jeżeli
zmiana, o której
mowa w ust.8, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp konsumenta do
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich,
Sprzedawca jest zobowiązany poinformować konsumenta z odpowiednim
wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie
dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia umowy bez
zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania
zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie
nastąpiło później niż ta zmiana. Konsument nie posiada prawa do
wypowiedzenia umowy jeżeli Sprzedawca zapewnił konsumentowi
uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów,
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową, w stanie
niezmienionym.
§8.
Odstąpienie od umowy sprzedaży
-
Klientowi
będącemu konsumentem w związku z art. 27 ustawy z dnia 30 maja
2014 r. o prawach konsumenta, przysługuje prawo do odstąpienia od
umowy zwartej na odległość bez podawania przyczyny.
-
Postanowienia
dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje się do
osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że
nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności
z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów
o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Prawo
do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni
kalendarzowych od momentu objęcia Produktu w posiadanie przez
Klienta.
-
Klient
może
odstąpić od umowy, składając oświadczenie na formularzu
stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu,
przesyłając je drogą elektroniczną lub na adres pocztowy
Sprzedawcy.
-
Do
zachowania terminu określonego w ust. 3 wystarczy wysłanie
oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
-
Sprzedawca
niezwłocznie potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o
odstąpieniu od umowy.
-
Sprzedawca
niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych
od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci
Klientowi wszelkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty
dostarczenia rzeczy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient,
chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób
zwrotu płatności, który
nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Jeżeli
Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Klienta,
może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili
otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu
jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Jeżeli
Klient wybrał sposób
dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób
oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do
zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
-
Klient
ma obowiązek zwrócić
rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14
dni kalendarzowych, od dnia, w którym
odstąpił od umowy, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam
odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
Produktu przed jego upływem.
-
Klient
ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
-
W
razie odstąpienia od umowy konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w
sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania rzeczy.
-
Prawo
do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do
umów
określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta m.in. w stosunku do umowy o dostarczanie treści
cyfrowych, które
nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło
się
za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie
prawa odstąpienia od umowy.
§9.
Odstąpienie od umowy oraz postępowanie reklamacyjne
w
zakresie usług elektronicznych
- W przypadku umów o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym Klientowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy. Klient może rozwiązać umowę za wypowiedzeniem ze skutkiem natychmiastowym i bez podawania przyczyny wysyłając oświadczenie o wypowiedzeniu na adres poczty elektronicznej kontakt@drukidonauki.pl
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia w przypadku naruszania przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcę usług świadczonych za pomocą Sklepu internetowego, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji drogą elektroniczną na adres kontakt@drukidonauki.pl.
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Klienta (imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy oraz adres poczty elektronicznej), przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji.
- Reklamację rozpatruje Sprzedawca w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji.
§10.
Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
-
Postanowienia
niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Klientów
nie będących konsumentami w myśl art. 221
Kodeksu cywilnego.
-
Postanowień
niniejszego paragrafu nie stosuje się dla umów
sprzedaży, jeżeli kupującym jest osoba fizyczna zawierająca
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą,
gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności
z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów
o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w każdym
czasie o ile Produkt nie został udostępniony Klientowi lub osobie
trzeciej działającej w imieniu Klienta. Odstąpienie od umowy
przez Sprzedawcę nie rodzi po stronie Klienta roszczeń w stosunku
do Sprzedawcy.
-
Na
podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego w przypadku sprzedaży Produktu
na rzecz Klienta niebędącego konsumentem wyłącza się
odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
-
Na
podstawie art. 548 §1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania przez
Sprzedawcę Produktu Klientowi lub osobie trzeciej wskazanej przez
Klienta, na Klienta przechodzą korzyści
i ciężary
związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty
lub uszkodzenia Produktu.
-
Odpowiedzialność
Sprzedawcy względem Klienta zostaje ograniczona wyłącznie do
rzeczywistych szkód
poniesionych przez Klienta w związku z nienależytym wykonaniem
umowy przez Sprzedawcę, przy czym Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność w wysokości nie większej niż wartość
zamówienia
złożonego przez Klienta.
§11.
Zasady zamieszczania opinii i ocen Produktu
-
Klient
posiada możliwość zamieszczenie opinii i oceny zakupionego
Produktu.
-
Klient
tworzy opinię i dokonuje oceny poprzez formularz, który
dostępny jest na karcie Produktu w Sklepie internetowym.
-
Celem
weryfikacji autentyczności zamieszczonej opinii i oceny Klient
zobowiązany jest do podania w formularzu aktywnego adresu poczty
elektronicznej.
-
Zamieszczona
przez Klienta opinia i ocena musi być związana z Produktem oraz
przedstawiać osobiste, subiektywne odczucia Klienta z nim związane.
Opinia lub ocena nie służą do wyrażania uwag skierowanych do
Sprzedawcy w sprawie usług przez niego świadczonych, a jedynie do
subiektywnego odzwierciedlenia wrażenia na temat zakupionego
Produktu.
-
Opinie
i oceny są zbierane i przetwarzane przez Sprzedawcę w
szczególności
dla następujących celów:
poprawienia atrakcyjności oferty; zebrania informacji o Produktach
i doświadczeniach Klienta w tym zakresie; polepszenia zakresu
oferowanych Produktów
i usług oraz umożliwienia innym Klientom zapoznania się z
opiniami i ocenami.
-
Klient
dodając
opinię
i ocenę Produktu wyraża zgodę na publikację opinii opatrzonej
wyłącznie nazwą wskazaną w trakcie dodawania opinii i oceny.
-
Klient
po dodaniu opinii nie posiada samodzielnej możliwości jej
modyfikacji lub usunięcia.
-
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do dowolności w publikacji opinii na stronie
sklepu internetowego, w tym prawo do zaniechania publikacji lub
usunięcia już opublikowanych opinii i ocen w przypadku, gdy ich
wiarygodność budzi zastrzeżenia np. wskazania w formularzu adresu
e-mail niepowiązanego z zamówieniem
na Produkt podlegający opiniowaniu przez Klienta.
- Sprzedawca dopuszcza możliwość usunięcia opublikowanej opinii lub oceny na wyraźny wniosek Klienta dodającego opinie lub ocenę, przesłany na adres poczty elektronicznej kontakt@drukidonauki.pl.
-
Klient
zamieszcza opinię wyłącznie na własną odpowiedzialność,
potwierdzając równocześnie,
że jest jej wyłącznym autorem, a tym samym przyjmuje na siebie
roszczenia osób
trzecich z tytułu naruszenia ich praw w związku z zamieszczeniem
opinii.
-
Zabrania
się umieszczania opinii, których
treść narusza prawa autorskie i/lub prawa pokrewne osób
trzecich; ma charakter bezprawny; zawiera informacje reklamowe,
marketingowe lub dotyczące działalności konkurencyjnej w stosunku
do Sprzedawcy.
-
Klient
z chwilą wystawienia opinii udziela Sprzedawcy licencji
niewyłącznej na korzystanie z treści opinii (w części lub w
całości) poprzez utrwalanie, zwielokrotnianie oraz
rozpowszechnianie za pośrednictwem stron internetowych w sposób
umożliwiający wyświetlanie treści na urządzeniach
elektronicznych z wykorzystaniem sieci Internet w każdym miejscu i
czasie, niezależnie od liczby oraz formy dostępu lub za
pośrednictwem nośników
informacji, w szczególności
o charakterze reklamowym, w celu promocji i marketingu Produktów
i Sklepu internetowego.
-
Licencja
udzielana jest przez Klienta bez ograniczenia czasowego,
terytorialnego i liczbowego oraz bez wynagrodzenia dla Klienta i
innych podmiotów
uprawnionych do treści. Licencja wygasa z chwilą usunięcia opinii
z zasobów
Sklepu internetowego.
§12.
Odpowiedzialność Sprzedawcy
-
Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych
danych (w szczególności
przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na
stronie) lub działanie Klienta w sposób
utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i realizację
usług przez Sprzedawcę.
-
Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania ze Sklepu
internetowego przez Klienta w sposób
niezgodny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami
prawa oraz obowiązującymi w tym zakresie zasadami współżycia
społecznego lub zwyczajami.
-
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia
poszczególnych
funkcjonalności Sklepu internetowego z uwagi na konieczność
konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź
oprogramowania. Zawieszenie bądź zakończenie świadczeń
poszczególnych
funkcjonalności Sklepu internetowego nie może naruszać praw
Klienta.
§13.
Prawa autorskie. Licencja
-
Wszelkie
treści zamieszczone na stronie Sklepu internetowego (wliczając w
to grafikę, teksty, układ
stron i logotypy)
korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są
wyłączną własnością Sprzedawcy. Wykorzystywanie tych treści
bez pisemnej zgody Sprzedawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną
oraz karną.
-
Klient
dokonujący zakupu Produktu nie nabywa w stosunku do niego praw
autorskich majątkowych lub praw pokrewnych z zastrzeżeniem ust. 3.
-
Klient
dokonujący zakupu Produkty nabywa bezterminową, niewyłączną i
nieograniczoną terytorialnie licencję na wykorzystywanie Produktu
do celów
niekomercyjnych, w tym do wydruku Produktu i utrwalenia na
nośniku materialnym na własny użytek.
-
Klient
nie jest uprawniony do rozpowszechniania Produktu (zarówno
rozpowszechniania odpłatnego jak i nieodpłatnego), w tym
udostępniania Produktu w jakikolwiek sposób,
w szczególności
z wykorzystaniem sieci Internet lub za pomocą nośników
danych, zarówno
w całości jak i w części lub w postaci zmodyfikowanej.
-
Klient
nie jest uprawniony do udzielania sublicencji. Przeniesienie praw
lub obowiązków
z licencji wymaga uprzedniej wyraźnej zgody Sprzedawcy.
§14.
Postanowienia końcowe
-
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie
Regulaminu Sprzedawca powiadomi na stronie Sklepu internetowego na
co najmniej 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie
zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma
zastosowania do Klientów,
którzy
złożyli zamówienie
w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu. Zmiana
Regulaminu w czasie trwania stosunku umownego o charakterze ciągłym
wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane wymagania
określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, a strona nie wypowiedziała
umowy w terminie wypowiedzenia wynoszącym 14 dni
kalendarzowych.
-
W
pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego
Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
-
Klient
ma możliwość
skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń wynikających
z ze składanych w Sklepie zamówień.
Należą do
nich:
w razie sporu o prawa majątkowe wynikłe z
umów
sprzedaży i świadczenia usług, wystąpienie z wnioskiem o
rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki
działający przy odpowiednim Wojewódzkim
Inspektoracie Inspekcji Handlowej; wystąpienie z
wnioskiem do Wojewódzkiego
Inspektora Inspekcji Handlowej Katowicach o podjęcie działań
mających na celu pozasądowe rozstrzygnięcie sporu na podstawie
Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu
sporów
konsumenckich Dz. U. z 2016 r., poz. 1823,
(http://www.katowice.wiih.gov.pl/).
-
Niezależnie
od ust. 3 Klient może zwrócić
się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów.
Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie
internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pod adresem www.uokik.gov.pl.
-
Klient
będący
konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego sposobu
rozwiązywania sporów
ze Sprzedawcą za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod
adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
Spory
powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego
Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie:
-
sądowi
powszechnemu według wyboru Klienta zgodnie z właściwymi
przepisami prawa polskiego, jeżeli Klient jest konsumentem,
-
sądowi
powszechnemu właściwemu według siedziby Sprzedawcy, jeżeli
Klient nie jest konsumentem.
-
Załączniki
do Regulaminu stanowią jego integralną część.
-
Regulamin
wchodzi w życie z dniem 1
stycznia 2023 r.
Załączniki do regulaminu: